Vanlige oppskrifter her på forumet blir som regel så mye omarbeidet og omskrevet og tillagt personlige endringer/ingredienser at det ikke rammes av noen lov. Men å kopiere ordrett fra en annens post og lime den inn som sin egen (uten å spørre om deet er greitt) - uten henvisning - det syns jeg er direkte frekt !
Uansett så syns jeg vi kan sette en forum standard hos oss. Og skrive i posten at "denne oppskriften fant jeg der og der" eller i mitt tilfelle burde det ha stått "Nille's Chicken Fajita Casserole kopiert fra www.lavkarbo.no" - f.eks. ?? (Denne oppskriften har jeg endra så mye på at den ikke ligner den opprinnelige oppskriften som ingen vet hvor kommer fra.) eller "Donalds Fantastiske Kylling - kopiert fra www.lavkarbo.no".
Opprinnelig lagt inn av marianne
Jeg trodde imidlertid man kunne gjengi oppskriften ordrett dersom man oppgir kilden; bok og forfatter, gjerne Isbn-nr.
Ikke uten tillatelse nei..... Det sier iallefall de jeg har vært i kontakt med 
Men Anne jobber i bransjen. Kanskje hun vet noe ??