Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-05, 12:46   #17
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Vanlige oppskrifter her på forumet blir som regel så mye omarbeidet og omskrevet og tillagt personlige endringer/ingredienser at det ikke rammes av noen lov. Men å kopiere ordrett fra en annens post og lime den inn som sin egen (uten å spørre om deet er greitt) - uten henvisning - det syns jeg er direkte frekt !

Uansett så syns jeg vi kan sette en forum standard hos oss. Og skrive i posten at "denne oppskriften fant jeg der og der" eller i mitt tilfelle burde det ha stått "Nille's Chicken Fajita Casserole kopiert fra www.lavkarbo.no" - f.eks. ?? (Denne oppskriften har jeg endra så mye på at den ikke ligner den opprinnelige oppskriften som ingen vet hvor kommer fra.) eller "Donalds Fantastiske Kylling - kopiert fra www.lavkarbo.no".

Opprinnelig lagt inn av marianne

Jeg trodde imidlertid man kunne gjengi oppskriften ordrett dersom man oppgir kilden; bok og forfatter, gjerne Isbn-nr.

Ikke uten tillatelse nei..... Det sier iallefall de jeg har vært i kontakt med
Men Anne jobber i bransjen. Kanskje hun vet noe ??