Opprinnelig lagt inn av David
Jeg er human-etiker og ateist, og synes det er litt merkelig at folk plukker litt herfra og derfra. Spesielt de som kaller seg kristne men ikke tror på kristendommen, kun på det de sjøl plukker ut.
Egentlig beviser det vel bare at guder er skapt av menneskene, og ikke omvendt...
Du har jo en fin kombo du også da, hvis vi ser på de religøse leirene.
Har egentlig lurt litt på hva som skiller ateisme fra kristendom og andre religoner? Om en tror det finns, eller ikke finns en Gud så vil jeg i utgangspunktet si at den som tror at det finns en Gud har mer i livet sitt nå. For om det viser seg at Gud ikke finns så har en ikke tapt noe - sett fra et ateistisk stå sted 
Definisjonen på en Kristen er en som tror på kristus (de jeg har lest og hørt). Kristendom er en religion, og en religion er et system, og et system er menneskeskapt, og det systemet består enten Gud er med eller ikke. De mest rigide/fanatiske/autoritære/solide religiøse systemene er jo dem som viser seg å ha minst av Guds lære i seg.
Finnes der en isme for oss som ikke tror på religioner? For oss som ikke er tilhenger av organiserte trossystem, ateisme og darwinisme inkludert.