Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-11, 07:19   #13
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Tips og råd til en nyblitt diabetiker?

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Kom til å tenke på at han er veldig glad i melk. Han drikker melk til hvert måltid, minst to glass, og mere mellom måltidene. Hva ville dere rådet til her? Det er lettmelk, så det blir jo veldig mye karber av bare melka...tror nok jeg skal be ham kutte litt melk...men finnes det noen erstatning som duger?

Mener jeg leste noe om å blande skummet og fløte, funker det?
Hva med soyamelk e.l?

Det jeg vet når det gjelder melk er at det for noen kan gi enorme blodsukkersvingninger. Jeg fikk beskjed om å ikke drikke melk overhodet da jeg hadde svangerskapsdiabetes. Så egentlig burde han kutte ut melka helt, men det kan jo bli litt overveldende dersom han er vandt med å drikke mye. Soyamelk er det vel mye østrogen i, så det ville jeg også holdt meg unna. Fløte er muligens bedre, men ville da blandet med vann og ikke skummet melk. Syrnede melkeprodukter skal ikke ha så stor påvirkning på blodsukkeret, så hvis han liker kefir og sånn kan han drikke det i stedet, vel og merke naturellvariantene.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat