Sv: Lei av å være feit?
Opprinnelig lagt inn av Trj, her.
Jeg har lenge tenkt på at det faktisk er store grupper i befolkningen som hadde kommet et godt stykke på vei mot et sunnere liv ved å følge de offentlige kostrådene. Når man selv er opptatt av hva man putter i munnen, blir man veldig oppmerksom på hva andre spiser. Sjekk kollegaene dine under lunsjen eller hva naboen i kassakøen i butikken har i handlekurven. Det er milevis unna - og langt usunnere mat - enn hva som anbefales. Så målgruppene er kanskje ikke oss, verken når det gjelderde offentlige kostrådene eller Kari J.s treningsråd.
Ja det er jeg enig i. For lever en i tråd med de offentlige kostrådene og trener litt, da vil nok mange i befolkningen bli tynnere og unngå å bli overvektige. De offentlige kostrådene er jo egentlig sunne i forhold til de som spiser høykarbo kosthold. Jeg vet at det ikke er sunt i forhold til lavkarbo kostholdet altså. Untatt trening som er sunt i alle kosthold. Jeg syns det er viktig å huske på at ikke alle vil velge en livsstil på lavkarbo, og da er det bra at folk følger de offentlige kostrådene. For å være ærlig tror jeg aldri at det blir så flesteparten i Norge/verden velger et lavkarbo kosthold. Da er det jo de offentlige kostrådene som blir sunne for dem på høykarbo kosthold i verden. Personlig mener jeg lavkarbo er et sunt kosthold for meg, og ville vært det for mange andre også hvis de ville vært villig til å prøve det. Noe ikke alle er. Det er mange årsaker til det, noen mener rett å slett at høykarbo kosthold er bedre/sunnere, andre sier de ikke liker maten på lavkarbo. For mye fett, ikke brød, pasta, ris, poteter osv. Sånn vil det nok alltid være tror jeg. 
Sist redigert av Kari Marita : 29-05-11 kl 20:38.
|