Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-11, 09:30   #19
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kostdoktorn på God Morgen Norge

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Jepp, finnes mange typer diabetes, noen er dog svært sjeldne som MODY, diabetes CF og noen få til. Selv ved LADA vil cellene ødelegges, men det går svært tregt og om du skulle være uheldig å få det etterhvert vil lavkarbo, trening og optimal vekt gjøre at du kan ha mange gode år framover

Av og til forsvinner antistoffer av seg selv, sambo har RA\rheumatoid artritt og fikk skyhøye utslag da hun fikk diagonsen, pluss lupus\antifosfolipid-utslag, fikk en andrevalgsmedisin pga graviditet, men vi la om kostholdet: Mer grønnsaker, mer omega 3 i kosten, d-vitamintilskudd, mye mer fett, ut med margarin, det meste av sukkeret osv og de siste prøvene har alle antistoffene vært negative. Vi tror nok at både medisinen og de andre endringene har gjort det så bra som det har blitt Hun kan imidlertid få det tilbake senere, selv om alt ser bra ut nå. Uansett lurt av deg Photo å ta dine forholdsregler. Kan virkelig anbefale høydose d-vitamin om du ikke står på det i tillegg til å fortsette lavkarbon, da nær sagt alle immunceller har d-vitaminreseptorer og vitaminet (hormoet) kan virke immunregulerende\dempende, noe som motvirker ødeleggelse av betaceller. Lystbetont trening vil også være fornuftig om diabetesen skulle utvikle seg etterhvert.

Takk for utfyllende info! Ja, er klar over at cellene vil ødelegges, det er vel uansett en forutsetning for en autoimmun sykdom, ville bare poengtere at kroppen så ut til å gå mot dia2 (og jeg ville ha fått den diagnosen om prøvene hadde blitt gjort før 2001, just saying. ), med tanke på at insulinresistensen kom først.
Disponeringa ble oppdaget tidlig i 2008, og det har vært under kontroll siden dess. Insulinresistensdiagnosen fikk jeg i 2006, og prøvde å regulere det alene med kosthold i tre år før jeg ble satt på metformin ettersom prøvene ikke endret seg tross nitidig lavkarbokosthold. Men det å holde en sykdom i sjakk har jo stor verdi i seg selv.

Ser jeg uttrykte meg litt uklart i forrige innlegget mitt, som om at strumaen er et utslag av at jeg ikke har antistoffer i forhold til skjoldkjertelen lenger, det var altså ikke det jeg mente. Jeg har nok hatt struma i flere år, men den er oppdaget først nå, og legene er usikre på hvorvidt den er betennelsesindusert (det er funnet tegn på hashimoto på UL, men antistoffnivået er for lavt nå), eller om det er jodmangelindusert. Jeg står på på sterke joddråper, hvilket i hvert fall har fått opp kroppstemperatur og håret mitt har begynt å tyknes til etter jeg mista brorparten av det for flere år siden. Jeg går på 1000 ug d-vitaminer ettersom jeg har mangel på både det og kalsium. Her er det tiltak i øst og vest!

Ja, nå ble dette mye om meg og lite om Kostdoktorn. Jeg har ikke tv, og fikk dessverre ikke sett det. Men leser mye i bloggen hans!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat