Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-11, 10:13   #23
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kostdoktorn på God Morgen Norge

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Det var en heftig dose, men vil tro du får opp nivåene ganske kjapt da Jeg står på ca 3000 UI om dagen pluss litt sol og fikk såvidt over referanse på kalsium, noe som kan tyde på litt høye d-vitaminnivåer, og jeg veier 93 så skal egentlig ha større behov enn deg, men leser at mange med autoimmune sykdommer har lave nivåer, mulig pga høyt forbruk siden kroppen prøver å dempe immunforsvaret som løper løpsk?

Ble lite kostdoktorn og mye annet her. Liker han godt, han er diplomatisk sammenligna med mange andre, noe som gjør at han favner bredere og får flere tilhengere enn f.eks Annika Dalqvist som også er dyktig, men oppfattes som userøs av mange, ble f.eks meget skuffet over henne på debatten for noen måneder siden på norsk TV hvor alt var "skrãp". Kostdoktorn hadde nok gjort en langt bedre og saklig figur. Det hjelper også at han er over 2 meter og, virker mer autoritær da

Ja, det er dessverre ikke alle som i utgangspunktet har et flott budskap som egner seg på tv, alltid ... Men til Dahlquists forsvar så har de kommet en del lenger i Sverige. Anbefalningene er mye nærmere lavkarbo der, og nesten en fjededel av den voksne befolkninga følger et lavkarbokosthold! Heia Sverige! ¨Til og med søstra mi (bosatt i Sverige) som har sverget til Viktväktarna i fem seks år nå, har lagt om til lchf med utgangspunkt i kokebøkene til Dahlquist.

Det er en heftig dose, ja, men nødvendig ettersom jeg ligger litt lavt på d-vitaminer, og som du sier er det spesielt viktig for meg, da d-vitaminer i all hovedsak er et hormon som er med på å regulere mye av metabolismen, og med dårlig insulinrespons, skjoldkjertelsykdom og pcos så er det ikke lite som skal holdes i vater heller. I tillegg har jeg tilløp til grå stær, mest sannsynlig på grunn av for mye insulin i omløp over lengre tid, og der er d-vitamin helt essensielt. Jeg går i tillegg på progesteronkrem.
Stoffskiftet, strumaen og de andre verdiene følges tett, og jeg føler jeg stadig blir bedre. Kommer snart til å halvere d-vitamindosen min, men vil nok øke den til høsten igjen. Jeg spiser knapt meieriprodukter på grunn av kaseinintoleranse, så det jeg får i meg av kalsium trenger litt drahjelp.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat