Sv: Vanlig kost, ingen diett, ingen utskeielser
Kjempeflott innlegg og så sant så sant, men som du skriver det tar tid for en som har vært overvektig i mange år å snu tankegangen. Ofte fortsetter man å være "feit" (tjukk) i hodet (sorry klarte ikke å dy meg ) lenge etter at man har gått ned i vekt.
Jeg har gått på lavkarbo siden november 2009 det tok meg ca et år (etter ferien i fjor høst) og komme til slutningen at dette er en livsstil og ikke en livslang diett. Jeg har enn å noen kilo igjen, men er nok mer overvektig i hodet enn kroppen og det gjør det til tider at den dårlige samvittigheten kommer snikende når jeg spiser noe jeg ikke burde. Ta f.eks når jeg skal kjøpe klær, jeg plukker fortsatt alt for store klær når jeg skal ha nye klær. Jeg får stadig komplimenter over at jeg ser flott ut og er blitt så slank. Jeg ser det ikke like godt selv, men merker det jo på klærne og enkelte dager synes jeg at jeg er utrolig feit og slapp - feitedager som jeg kaller det, mens andre dager føler jeg at jeg ser fantastisk ut, selv om vekta/cm er akkurat de samme 
Foreløbig "skeier" jeg ikke så mye ut (bortsett fra i mengde mat - fråtser av og til om enn i lavkarbo) og bruker helst cola zero, atkins og div lavkarbokaker som snop siden jeg fortsatt skal ned i vekt, men jeg har hedligvis lært meg å ikke ha dårlig samvittighet for dette så lenge det skjer i ny og ne. Måtehold er fortsatt viktig for meg og jeg har innført lørdagsgodt igjen (akkurat som i barndommen), ellers er det ikke lov.
Livet er blitt så mye bedre nå som jeg er på lavkarbo, selvfølgelig pga av vekttap for jeg har bedre selvtillit, men også pga av atskillig bedre helse. Lavkarbo (i en eller annen form) er for resten av livet og i det livet vil jeg gjerne kose meg og ta f.eks et kakestykke av og til uten at jeg ofrer det en tanke. Nå har jo jeg glutenintoleranse, samt at jeg synes alt er for søtt etter så lang tid uten kaker/godis så akkurat det er ikke det største savnet. Får for meg at jeg savner chips innimellom, men etter å ha smakt et par flak her for ei stund sia fant jeg ut at jeg ikke liker det heller lengre 
Nok en gang, takk for at du minner oss på og ikke tenke på dette som slankekur/diett. La oss kose oss mens vi kan 
|