Sv: Skikkelig skuffet og lei meg ...
Jeg ser at du har satt som kostholdsfilosofi: "så lite karber som mulig". Vil bare opplyse deg om at så lite karber så mulig ikke nødvendigvis er hensiktsmessig. Det er de som opplever at de ikke går ned i vekt når de får for lite kh (inkludert meg selv), samt at man kanskje blir ekstra tung i kroppen.
I ketolyse er det anbefalt å få i seg 15-20 g kh daglig, fortrinnsvis fra grønnsaker som vokser over jorda også kan litt komme fra meieriprodukter. Vitaminer, mineraler og sporstoffer fra grønnsaker er viktig for alle prosessene i kroppen og for at vi skal fungere normalt. I tillegg dersom du har tenkt å trene en del kan det svare seg å legge seg litt høyere i kh-inntak (f.eks 30-40 g daglig), du vil allikevel forbruke dette under trening og trenger heller ikke redusere på fettmengden.
Bruk diett.no aktivt for å registrere det du spiser og for å få optimal næringsfordeling (ca 75% fett, 15% protein og 5% kh daglig), anbefaler deg også på det sterkeste og lese deg opp på relevant litteratur og ikke bare det du finner her på forumet (selv om det er mye bra her også). Anbefaler deg ketolyseboka eller Bedre uten brød av Lutz.
Lykke til
|