Vis enkelt innlegg
Gammel 03-09-05, 15:30   #26
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Ingen av oss kan sin noe om/dømme noens tro. Som Lise skriver:

Sitat:

Jeg tror jeg med rimelig stro sikkerhet kan fortelle at det perfekte mennesket ikke finnes. Det er lov å være menneskelig, det er lov å være usikker, det er lov å tenke selv og ikke sluke alt rått.

Ingen mennesker er eller har noen gang vært prefekte,- unntatt Guds egen sønn! Troen på en Treenig Gud gir rom til alle slags mennesker. Jeg tror at det finnes personer som ikke engang overfor seg selv tør innrømme at de tror. Høres kanskje litt rart ut, men kristendommen er eneste religion der ALT er ferdig,- vi verken kan eller skal gjøre noe for vår egen frelse. Sikkert noen som vil protestere på dette , men "Å tro det er å legge seg ned ved korsets fot og begge hender strekke den Herre Krist imot" som det står i en sang. Jeg har ikke stor kjennskap til de forskjellige religioner, men Carl Fr. Wisløff sier det omtrent slik:"Kristendommen er nådens religion,- ellers har vi gjerningenes religioner der en selv må bidra til frelsen."
Vi trenger altså ikke gjøre ditt eller datt for å tro, men bare ta imot det som alt er gjordt! Det er ikke slik at noen er bedre troende enn andre. Enten så tror du eller så tror du ikke!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat