Vis enkelt innlegg
Gammel 31-05-11, 14:12   #14
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Høy hvilepuls, men helt normale prøver - tanker?

Det er ikke vanskelig å måle pulsen selv om man har en klokke med sekundviser!
Be moren din vekke deg forsiktig en morgen, eller gjøre det mens du sover. Tell slag i 15 sek og gang med 4. Verre er det ikke!
Kan være lurt å finne pulsen kvelden før og merke av hvor man må sette peke- og langfingeren(må ikke måle med tommelen) slik at man slipper å stresse med det om morgenen!
Man får også kjøpt blodtrykksapparat på apoteket som ikke er så dyre.(Billigere enn time hos spesialist) De viser også pulsen og er geniale å ha hjemme om man sliter litt med BT/puls!
Sov til du våkner av deg selv, tre mansjetten på armen, trykk start og maskinen gjør resten!
Puls og BT målt hos legen er sjelden korrekt! Da jeg jobbet på sykehus, vekket jeg og målte BT og puls på pasientene hver morgen. Flere ganger hadde vi pasinter som ble utskrevet uten medisiner de hadde stått på i årevis. De hadde slett ikke høyt blodtrykk, bare lett legeskrekk og tendenser til stress!

Mange som sliter med lyden/følelsen av egne hjerteslag, men det er så og si alltid psykisk. Man henger seg opp i noe som er normalt og alltid har vært der og blir overfølesom for akkurat det!

Alt tatt i betraktning vil jeg tro dette er normal ungdomssstress/slitenhet, men vet av erfaring at noen tilstander kan være vanskelige å oppdage. Prøv å ikke tenke så mye på det, men ikke gi deg om du er overbevist om at noe er galt! Du kjenner deg selv best!

(Du skrev "nyren". Har du bare en eller var det en skrivefeil? Man har jo normalt 2 stk)