Tråd: Fibrex
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-09-05, 12:17   #3
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av PrincessMe

Jeg bruker noe som heter Fibrex i mine prinsessebrød. Det er rent fiber fra sukkerroe står det på pakken, og det er er dansukker som produserer det. Det fantastiske er at det kun inneholder 4 kh per 100 gram!

Så først vil jeg tipse om dette til andre brødbakere her inne.. men jeg lurer også på om noen finner dette produktet i Norge? Jeg finner det ikke her jeg bor, og må altså til Sverige for å kjøpe det...

Hei PrincessMe!
Jeg vet ikke om Fibrex finnes i Norge, men jeg har av og til brukt litt (har ikke noe mål, men ca et par spiseskjeer,- prøv deg frem) Fiber husk i brødet. Det er malt loppefrøskall og virker godt på tarmfunksjonen. Fiber husk får jeg kjøpt i en vanlige butikker der de selger glutenfritt mel, men du får også kjøpt det i helsekostforretninger. Det inneholder 0 g karbohydrater og kan også brukes som rent avføringsmiddel. 1ts utblandet i litt vann eller Fun Light saft gir tarmen noe å arbeide med. Det er litt vanskelig å få blandet det skikkelig,- så bare svelg unna!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat