Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-11, 09:50   #61
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

1.juni og i full gang allerede. Ned 600g av den vekten jeg plutselig hadde gått opp, så jeg satser på at det forsvinner raskt alt sammen I dag er det avsted å handle bok og skikkelige fettholdige produkter...

Kjenner at jeg blir litt bekymret over at dietten ikke anbefales til oss som "bare" skal ned 10 kg. Mener også å ha lest at ketolyse er vektregulerende... Betyr det da at man kanskje ikke får effekt dersom man er normalvektig (BMI)?

Tingen med ketolyse (og alle LCHF kosthold) er at de er vektregulerende. Det er ikke sikkert at du og kroppen din er enige om hva idealvekta di er. Hvis du har planer om å tvinge kroppen din til "unormal slankhet" (dvs 18-19 i BMI), så tror jeg ikke dette kostholdet vil være riktig for deg. Men nå vil jeg jo heller ikke anbefale noen å ha så lav BMI. Det er veldig sjeldent (eller aldri) pent eller sunt. Du vil nok helt sikkert gå ned litt (alt ettersom hva kroppen din mener er riktig), men du vil kanskje ikke rase ned i vekt (som ENKELTE veldig overvektige gjør).

Ingenting å være bekymra over. Kroppen din tar godt vare på seg selv om du spiser riktig. Mange som har blitt normalvektige men som fortsetter å spise ketogent, rett og slett fordi de føler seg bedre da

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat