Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-11, 12:20   #9
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Ble så svimmel, hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Det sier seg jo egentlig selv at når det da blir minimum 14 timer (spørs når du sto opp) siden du spiste og du har vært på trening i mellom, da blir man svimmel. Kroppen må ha næring, det nytter ikke bare med fett.

Det anbefales vel 1g kabo i per kroppsvekt i tillegg til veske og proteiner etter hard trening, når man da ikke spiser karbo bør man i det minste gi kroppen noe annet vettug å jobbe med. Jeg spiser gjerne grønnsaker og egg o.l etter trening slik at kroppen får tatt seg inn igjen.

http://nhi.no/trening/kostrad/preste...ing-21294.html

Dette er ikke nødvendigvis råd som er i tråd med lavkarbo. Her spørs det helt hva daglig inntak av karbo er, og hvor langt man har kommet i omstillingsprosessen. Lever man ketogent vil jeg absolutt ikke anbefale å spise ekstra karbohydrater i forhold til trening, og om man på generell lavkarbo spiser rundt 70 gram karbo om dagen, så vil jeg ikke anbefale å legge på 80 til fordi man trener.

Det tar tid for kroppen å omstille seg, og mens den gjør det bør man ikke trene for hardt. Når kroppen er klar kan du kline til som før. Lytt til kroppen din.

Proteiner etter trening er derimot helt okay.

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat