Tråd: Fett foredrag
Vis enkelt innlegg
Gammel 02-06-11, 09:56   #13
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Fett foredrag

Det at jeg kjøpte sardiner har lite med fett å gjøre, han forklarte at Sardiner var bedre enn makrell tomat pga den store mengden med nukleinsyre de inneholdt. Viktig for proteinsyntesen og DNA blant annet. Har du sardiner behøver du ikke stort annet, omtrent(satt på spissen).
Udo`s Choice funket ikke sist, fordi jeg ble voldsomt syk, vondt magen og kvalm. Etter 1 ss og oppover. 1 ts gikk fint. Grunnen var at de oljene trenger mye galle, mye mer enn det jeg vanligvis har behov for. Når den mengden galle kommer inn i leveren, kan den reagere kraftig på den uvante økningen, og det kan ende med kvalme og oppkast.
Løsningen er å øke sakte (det står på flasken) fra 1-2 ts til man når ønsket inntak, som for meg vil ligge på 1-2 ss.
Jeg ante ikke at omega 6 var så viktig, jeg trodde mest den var farlig. Men det som står for den store mengden hos folk flest - var frityrfettet. Ifølge Lars kan man få i seg alt for lite omega 6 på lavkarbo, om man ikke spiser en del nøtter og frø. Jeg spiser ikke nøtter og frø, men kommer til å ta Udo`s Choice.
En annen kilde er egg fra høner som går ute og vilt. Spiser man det er det rikelig med både omege 3 og 6.
Cocosa inneholder mye mellomlange oljer - ekstremt mye. De går utenom de vanlige transportveiene som er kylomikroner, de største lipoproteinene som vi har. MCT oljene går rett til leveren, der de omdannes til ketoner. Ketoner er en form for energi som gir et ganske bra tilskudd til kroppen. Det forstår vi når både hjerte, lunger, nyrer og hjernen tar ketoner som førstevalg. Dessuten fungerer de som renholdere i cellene, og rensker opp gammelt proteinslagg og fjerner det, i tillegg til at de er meget kraftige antioksidanter.
Trener man seg opp til å hive innpå 30 gram Cocosa før ei hard eller lang treningsøkt, kan man derfor få en ekstra hjelp de første 45 minuttene, iallefall.
Nå har jeg utdypet litt, men det var så mye,mye mer, så har dere sjansen til å høre Lars snakke om fett - grip den.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat