Vis enkelt innlegg
Gammel 03-06-11, 12:07   #74
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vegetarianer - går dette?

Opprinnelig lagt inn av alpro, her.

Jeg ble så overrasket over hvor mye fett jeg plutselig hadde spist jeg, for jeg trodde jeg ikke var flink nok til å få i meg nok fett (størstedelen har som regel vært proteiner, og ligger karbo og fett likt ca). Men jeg kommer heller til å gå over til diett.no om det er den oversikten der som er mest riktig.

En ting (har mange spørsmål her merker jeg, hehe): Jeg leste ferdig "Naturlig slank - med kost i balanse" av Fedon Lindberg i går. I den boka virker det som om han ikke er så fan av fett? Og noe av det verste man kunne spise var visst "fete meieriprodukter"... Blir litt forvirret av dette. Er dette er gammel og utdatert bok (den er fra 2001), og at han mener noe annet nå, eller er rett og slett Fedon litt annerledes på synet om fett? I tallerkenmodellen er det jo kanskje 2/5 protein, resten skal komme fra karbo klø seg enda mer i hodet*

Det fine med diett.no er at om du registrerer deg, så kan du legge inn matvarer selv ut fra varedeklarasjonen, og legge det til den felles databasen, sånn at andre kan ha glede over det også!

45% er ikke mye fett. Og når det kommer til Fedon, så har han nok endret synet sitt en del, ja. Var nok ikke bare lett å komme som lavkarboforkjemper i 2001, da tankegangen var langt mer marginal enn i dag mtp fett i kosten. Sjekk på biblioteket ditt om du kan låne den nyeste boka hans, "mat for bedre helse", tror jeg den heter, og kom i forfjor, om jeg ikke husker feil.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat