Vis enkelt innlegg
Gammel 03-06-11, 19:06   #14
Manina
Utforsker

Manina sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 59
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til vanskelige situasjoner på lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av Kira71, her.

... Men hvis noen har laget kake spesielt til deg fordi det er din siste dag, synes jeg man skal ta et lite stykke.

Akkurat dette er jeg ikke enig i. Hvis det var noe de gjorde kun for å glede vedkommende som skulle slutte, hadde de kunnet kjøpe blomster eller noe. (Det ble kanskje også gjort?) Evt. hørt med vedkommende på forhånd om hun spiste kake. Jeg tror at slik kakeservering er like mye for en selv. De som sto for opplegget hadde lyst på kake.
Og det er etter hvert blitt altfor mange anledninger hvor folk skal friste andre med kaker, kjeks, sjokolade, konfekt og liknende. I mange tilfeller er grunnen bare at en person ikke vil spise opp hele selv, og så håper å få hjelp med det.
Å si nei takk til slike kaketilstelninger er slett ikke uhøflig. Det er mange som vil ha det til det. Så kan de manipulere andre til å spise ting de vet de ikke har godt av.
Men: Det kan være greit å være åpen om at man ikke spiser kaker. Etter hvert vil det nok begynne å gå opp for folk, og så kan de komme på andre ting å gi bort eller servere.

Opprinnelig lagt inn av Kira71, her.

... Men i andre sammenhenger må du bare bestemme deg for at du kan ikke drive å smake "litt" over alt.

Helt enig!