Sv: Starter 1.juni - Blir du med?
Nå trenger jeg litt bistand her - please??
Har kjøpt stix på fredag og etter en uke med minimalt med karbo og godt med fett har jeg testet og er den nå på nest mørkeste feltet - og dette antar jeg er bra?? Joda, det er greit det. I ketose er du nå.
Så lurer jeg på (etter å ha lest pakningsvedlegget) på om dette er sunt for meg.....- og eventuellt hvor lenge er det ok for kroppen å være i ketose? Er man det i en periode - eller er det ok å være det på "heltid"? Hadde det vært helsefarlig hadde aldri leger selv stått bak dette. Det anbefales å være i ketose i 6 mnd, så en pause, så ny runde. Det kjenner du på kroppen og det vil også blodprøver kunne si noe om. (Galle- og leverprøver, kreatinin og blodsukker)
Har slitt med spiseforstyrrelser for maaange år siden ( ca 10 år og 30 kg siden) og er veldig ferdig med det nå. Men noen bivirkninger av dette er at jeg til tider sliter med mangel på Kalium, samt at jeg har liten / dårlig sultfølelse. Gratulerer til deg for at du har klart deg så lenge uten spiseforstyrrelsen - jeg er full av beundring. Godt at du er ferdig med det. På kuren anbefales det meieriprodukter, og gjennom ost og fløte vil du få naturlig kalium tilført kroppen. På kuren skal du spise når du er sulten og spise til du er mett. La kroppen bestemme - ikke hodet.
I tillegg holder jeg meg langt unna vekta - den er kastet ut for lengst, fordi jeg hadde en veldig usunt forhold til den. 
Etter en uke så føler jeg med bedre, mindre oppblåst og har en feeling av at kroppstemperaturen er på 38 grader. (Hvilket er godt for en som alltid fryser).
Er ketolyse formen min for god til å være sann - eller?
Kroppstemperaturen kan føles forhøyet i og med at du har startet fettforbrenningen 24/7. Den varmen du kjenner er kroppen som arbeider.
Du er mindre oppblåst fordi du ikke har karbohydrater som ligger i tarmen og lager gugge