Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-11, 13:05   #1
Puzn81
Juniormedlem

Puzn81 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Puzn81 er på en erverdig vei
Question

Litt forvirra ... Kan noen forklare litt?

Tja, det dukker jo opp mange ting i startfasen av en diett. Har aldri vært ut for noen så enkel som denne, noe som i og for seg er veldig bra, men likevel så dukker det opp spørsmål, å det vedrører matvarene som finnes der ute.

Da jeg leste boken til Dr. Sofie Hexeberg gikk det opp ett lys for meg, å jeg har ikke spist brød, pasta, ris, poteter eller søtsaker etter det, og for meg som var avhengig av sjokolade så er det slett ikke værst Jeg kuttet av fra en dag til en annen.
Jeg startet ganske kjapt å sette meg inn i hva jeg kunne spise og ikke, å forrige gang jeg var i sverige ble det kjøpt inn litt sukkerfri sjokolade og sukkerfri werters orginal....nå skal de få ligge godt i skapet, for makan til reaksjon på magen da gitt!!!
Uansett så ser jeg at det er mye som blir anbefalt av Dr. Hexeberg som det faktisk er litt kabo i, slik som nøtter f.eks.

Mitt spørsmål er, hvor går grensen for karbotelling når en kjøper matvarer med karbo? 0-5g kh pr 100 g? 0-10?
F.eks så får en kjøpt fiber rik med solsikke som inneholder 2,7 g kh pr skive, å jeg ser ikke på dette som noe hinder, men hva med fiberknekkebrødet som har rundt 5-6 kh pr skive?

Jeg har greid å holde meg under 50g kh siden jeg startet, men er redd for at mye kan lure meg...

De sier jeg må ha tålmodighet...jeg skjønner ikke hva de snakker om...
Puzn81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Dr. Sofie Hexeberg Svar med sitat