Sv: Litt forvirra ... Kan noen forklare litt?
Jeg følger også Hexeberg. Jeg går ikke på lavkarbo for å slanke meg, men fordi jeg har diabetes 1.
Jeg har satt som øvre grense 72 karbo pr dag, men i realiteten ligger jeg på ca 40 til dagen, noen dager litt mer.
Jeg spiser både frukt, grønnsaker, nøtter, etc.
Når jeg baker hender det jeg synder og bruker litt sukker, men mesteparten sukrin og stevia, fordi uansett hva man mener om sukker så er det bedre rent baketeknisk, og jeg spiser ikke kaker til hverdags.
Jeg prøver hele tiden og passe på at måltidene mine ligger under 10 karber, men lunsjen min havner vanligvis på 20 karber siden jeg spiser bl.a. en del bær til det måltidet.
Om jeg får lyst på et Ryvita knekkebrød eller to, så spiser jeg det, selv om jeg vanligvis spiser mine hjemmebakte knekkebrød (elsker knekkebrødet Hexeberg har oppskrift på). Sommertid er soft-is for meg. En liten soft-is i beger er ca 10 karber. Får jeg lyst på soft-is, så kjøper jeg en liten, gir bikkja en klatt og koser meg med resten av soft-isen min.
Om du har valgt denne dietten fordi du skal slanke deg, så vil nok kanskje min måte å spise på være litt for myk? Nå må jeg får lov til å tilføye at selv om jeg er rimelig liberal i valg av mengde karber, så har jeg gått fra 54 kilo i mars til 48 kilo nå.
Jeg er ganske fleksibel, men har det veldig godt med meg selv på denne måten