Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-11, 15:41   #1
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Kcal inn vs kcal ut

Det har jo mange ganger vært snakk om at man går ikke ned i vekt før kcal inn er lavere enn kcal ut. Trening er en måte å øke kcal slik at kcal ut blir lavere enn kcal inn.

MEN. Jeg som mange mange andre merker jo at kroppstemperaturen øker kanskje med opptil en grad i ketose. Så kan noen kloke hoder regne/finne ut hva det koster av energi å øke kroppstempen 1 grad i en kropp på 100 kilo? (1 grad og 100 kilo for å forenkle den matematiske utregningen.)

Jeg vet jo at det kreves 1 kcal for å øke tempen 1 grad på 1 liter vann.. Det jeg lurer litt på er tidsaspektet OG resten av kroppen liksom...

Ketose blir med andre ord ala en indre kroppslig trim??