Sv: Velkommen til spørsmål & svar
Jeg har noen spørsmål angående ketolyse.
Jeg har nå fulgt det i 4 uker, og hver gang jeg har sjekka med ketosestix, er jeg i ketose.
Gikk ned et par kilo de første to ukene, og jeg antar at dette er vann. Men nå har jeg ikke gått ned noe mer (det er vanskelig å si nøyaktig, for vekta mi er helt toillat, og gulvet er skeivt, men pleier å veie meg 2-3 ganger hver gang, og det pleier å være det samme).
Har hørt noe om at kunstig sukker og koffein blant annet kan være partystoppere. Kunstig sukker kan jo for noen gjøres om til sukker i magen, men jeg antar at dette ikke er tilfellet når jeg får rosa utslag på ketosestixen, eller? Hvilke andre partystoppere finnes?
I tillegg vil jeg spørre om at det kan være tilfellet at jeg ikke spiser nok fett? Jeg spiser jo endel bacon, særlig til frokost sammen med et par egg. Til middag kan jeg f.eks spise laks med rømme (her er det jo endel fett, da), eller moussaka e.l. Men jeg tror jeg kunne fått i meg enda mer fett, har så vanskelig for å tro at dette virkelig er så bra 
En annen ting, kan det være slik at jeg ikke går ned i vekt fordi kroppen syns jeg har en bra vekt som det er? BMIen min sier at jeg er normalvektig, men har fortsatt ganske mange kilo å gå på uten å bli i nærheten av undervektig. Gikk ned noen kilo i høst med Grethe Roede, var på nippet til å bli overvektig ifølge BMIen min.
I tillegg lurer jeg på noe angående det som står her:
http://lenabeatrice.net/overvekt-og-...t-og-kalorier/
For det blir jo sagt om og om igjen at man ikke skal bry seg om kaloriene. Jeg skjønner at baconcrisp og atkinsbarer ikke er nødvendig, men jeg syns det er skikkelig vanskelig å leve uten dette, da dette er noen av de få matvarene som ikke trenger tilberedning, og dermed kan tas med i veska e.l. Kanskje det er ok om man tar en atkinsbar som f.eks. lunsj, i motsetning til i tillegg til lunsj?
Jeg får bare beklage såpass langt innlegg, men jeg er bare litt forvirret nå.. Håper på å få hjelp! 
|