Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-11, 18:24   #7944
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Nå ble jeg nysgjerrig. Mistet synet?? Hva har hendt?

Har vært til utredning flere steder, uten at øyenlegene finner ut hvorfor jeg mister syn. Synstapet begynte første gang jeg fikk lavt stoffskifte i -94, og så stod det stille i mange år helt til stoffskiftet ble lavt igjen for to og et halvt år siden. Det er ikke diabetesen som er synderen, det er alle enige om (har tatt øyebunnfotografering). En av øyelegene mente det muligens kan være noe autoimmunt som gjør at cellene i øynene dør, men det er bare en teori.
Konsekvensen er iallefall at jeg har 0 sidesyn og trenger sterke lesebriller og lupe for å for eksempel klare å lese avisen.
Mindre ting, slik som bruksanvisninger på medisin for eksempel, trenger jeg lesehjelp til.
Fryktelig bakvendt med et slikt sugerørsyn når man er glad i fjellturer slik jeg er; enten må jeg se ned hele tiden for å se hvor jeg går eller så nyter jeg utsikten helt til jeg tryner

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid