Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-11, 18:42   #2
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Er det noe galt med stoffskifte mitt?

Jeg ville bedt om og få tatt en anti-TPO blodprøve. Den viser om du har antistoffer mot skjoldbrusk-kjertelen (altså om du har Hashimoto). Selv om TSH og FT4 er greie nå, vil antistoffer kunne gi deg symptomer på lavt stoffskifte.
Antistoffer vil føre til lavt stoffskifte etterhvert.
Jeg synes den B12 prøven din var litt lav, jeg ligger på 431 og skulle gjerne vært høyere.
Lav B12 og lavt jern kan forøvrig gi mange av de samme symptomene som lavt stoffskifte.
Rekner med at du har fått beskjed om å knaske jern?
Jeg er motsatt, har jern på 19, mens ferritin, eller jernlageret i kroppen, er bare 12. Det er ikke ok at bare en av jernprøvene er ok; de kan lage trøbbel for oss om ikke begge er fine.