Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-11, 21:27   #4
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Er det noe galt med stoffskifte mitt?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jern i serum er en av de "siste" prøvene som tilsier jernmangel, hvorfor du har såpass bra ferritin vet jeg ikke, men jeg anbefaler at du spør legen om jern faktisk skal være så lav! Jeg fikk jerntabletter med jern på 8... og gikk på de i 3 mnd. En del av symptomene mine ble mye bedre

D-vit er mest effektivt og øke nå på vår/sommer ved og sole seg! 10 minutter i solseng et par ganger i uka for eksempel. Ellers kan du be om å få d-vitamintilskudd, men ofte er det slik at anbefalte doser i Norge er for små... så hiv deg på soling! En halvtime hver dag i sola med bare armer, bryst og ansikt skal visst være nok.

Stoffskiftet ditt ser ok ut, i lavere del, men ok. Symptomene dine kan faktisk komme av lavt jern, de ligner litt på lavt stoffskifte.

Er du misfornøyd med legen og oppfølging av blodprøver, ta det opp med han eller bytt lege!

jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte ta jern, fordi ferritin var såpass greit.. skjønner bare ikke hvorfor.. jeg er så trett heeeele tiden

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat