Vis enkelt innlegg
Gammel 18-07-04, 21:27   #2
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Spennende innlegg, Nille! Jeg må si meg helt enig med deg, og jeg tror jeg har vært inne på det tidligere også; at å finne særlig erstatningsgodteri som man KAN spise fordi det er uten sukker f.eks. aldri er spesielt gunstig.

Jeg kan jo godt bruke meg selv som eksempel igjen jeg .... Jeg har en enorm svakhet for smågodteri og salt snacks - det er den STORE lidenskapen. Jeg har testet ut en del varer fra www.atkins.com og var jo forsåvidt fornøyd med kvaliteten på varene, men det jeg merket var jo at disse varene begynte å ERSTATTE den maten som jeg VISSTE at var mye bedre for meg og faktisk ment for kroppen min. Det skjedde med andre ord noe med spisemønsteret mitt.... Og det er jo noe av det jeg jobber med å endre på; ikke bare type kosthold - men også hvordan jeg spiser og hvorfor jeg spiser akkurat når jeg spiser.

Skjønner? Jeg har det helt klart for meg i hodet hva jeg mener - men kanskje det blir litt klønete formulert.

Opprinnelig lagt inn av Nille

"1 serving" kan være utrolig lite og villeder oss med sine "only 2 net carbs !" Hva syns/tror dere ?

Jeg har en grill-saus fra Atkins som er akkurat av denne typen, og det ser jo veldig forlokkende ut når du ser det i brosjyren eller bare kaster et blikk på flaska. MEN hvis man leser nærmere så ser man at "1 serving" er en spiseskje, og det er etter min mening VELDIG lite grillsaus hvis man først griller og man liker sånne sauser.

Nei - jeg jobber med meg selv for å klare meg UTEN erstatninger i mitt kosthold. Har en vei igjen å gå, men det er helt greit. Når jeg en gang i fremtiden er mer komfortabel med min nye livsstil eller den er en enda større og mer naturlig og uanstrengt del av meg, så håper jeg heller at jeg kan klare å moderere meg hvis jeg i spesielle situasjoner "må" ha noe av dette å spise. Eller at jeg ikke lenger har disse store lengslene etter de "ulovlige" og skadelige tingene.

Fedonisten

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat