Vis enkelt innlegg
Gammel 08-06-11, 17:14   #2
Tango
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 126
Tango er på en erverdig vei

Sv: Trenger deres erfaringer!

Jeg har ikke så lang erfaring i lavkarbokosthold, men jeg har lest en del om emnet. Jeg tenker at du lever sunt ut fra det du beskriver at du spiser. Det kommer an på hva formålet med lavkarbokostholdet ditt er. Hvis du "bare" vil leve sunnere og ikke øker i vekt, må jo dette være helt ok. Men dersom du og samboeren din vil gå ned i vekt, kan det by på problemer å spise mye frukt. Sukkeret i frukten kan jo som du sikkert vet, være årsaken til det.

Det kan forøvrig være mange måter å få i seg nok fett på, f. eks. oljedressinger til salater, fløte/rømme i sauser osv.

I vår familie lever vi alle på lavkarbokosthold, jeg fordi jeg vil bli tynnere, mens de andre tilpasser dietten slik det passer dem. Vi spiser mye mer naturlig mat enn før, lager stort sett alt fra bunnen av. Det er selvsagt tidkrevende, men all kostomlegging er litt arbeidskrevende til man er kommet inn i en rutine og vane.

Avslutningsvis vil jeg ønske deg lykke til, og fortsett med å stille spørsmål her inne. Du er etter mitt syn på rett vei ved å utelate tomme karbohydrater.

__________________
Tango er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pål Jåbekk + MUP Svar med sitat