Sv: Er dette lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av Butterfly82, her.
Takk for svar dere.
I og med oppskriften står i en lavkarbobok, så regnet jeg med det var lavkarbo. Men det står ikke noe om hva hver briks inneholder. Så jeg ble litt usikker. Ønsker å ligge så lavt på karbohydrat som mulig. Tenkte maks 20 om dagen.
Jeg tenkte i utgangspunktet å spise en "firkant" til frokost og en til lunch. Evt også en til kvelds. Men det blir kanskje litt mye det da. Trenger forsåvidt bare spise det til frokost, og finne på noe annet til lunch.
Problemet mitt er å få i seg nok fett. Så det går på avocado og kjøtt med fett på til middag. Men har nok endel igjen der.
Det første du bør gjøre er å finne ut hvor du ligger, hva slags filosofi er det du følger. For lavkarbo er så mangt. Du skriver 20 gram til dagen. Da er du innenfor ketolyse; les boka om det (http://ketolyse.no/). Du MÅ belage deg på å lese masse...feile masse..men da lærer man 
Boka til Hexeberg er bra, men den er nok ikke retta til noen konkret filosofi. Jeg har den jeg, men hvis du vil følge ketolyse anbefaler jeg at du setter deg inn hva det faktisk dreier seg om.
I første omgang vil du merke at boka blir som en bibel
Ang de briksa. Du blir meget lei hvis du skal kun ha 1 sånn 3 ganger til dagen. Spis det av og til, ikke hver dag, flere måltider. Jeg ville heller spandert litt mer kjøttmåltider på meg jeg (derfor er mitt kosthold ikke beregna på studentøkonomi..3000 kr i mnd på mat 6700 kr i stipend og lånn? ). Egg og bacon til frokost (til du går lei, det vil du..men det er bare en vanesak). Kjøtt og salat til lunsj er relativt greit, synes jeg. Men husk fett