Vis enkelt innlegg
Gammel 08-06-11, 23:55   #3
beate
Medlem

beate sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 51
beate er ny på veien

Sv: Dere som hadde 74-76 kg i vekt da dere begynte, hvordan gjør dere det?

Opprinnelig lagt inn av kroi, her.

Du må redusere mengdene etter hvert som du blir lettere.

Hvis du liker å måle og registrere alt kan du bruke diett.no
Da får du en god oversikt over inntaket.

Her er det en utregningsmetode hvis det butter imot, i forhold til mengder karbo, proteiner og fett.
20 kcal pr kg kroppsvekt pr døgn, men litt mer hvis du trener hardt.
15 g. karber daglig
1-2 gram protein pr kg kroppsvekt pr døgn. 1 gram ved ro, opptil 2 gram ved hard trening.
Resten av energien skal komme fra fett.

Ved 74 kg blir regnestykket 1480 kcal totalt fordelt på
15 g karbo a 4 kcal = 60 kcal
1.5 g. protein x 74 = 111 g a 4 kcal = 444 kcal (eller x 1 ved ro, x2 ved trening... da må alt regnes om)
Protein og karbo er da totalt 504 kcal, og resterende 976 kcal skal derfor komme fra fett. Det utgjør mellom 108-122 gram fett daglig (1 g fett er mellom 8 og 9 kcal).

Lykke til!

Takk takk! Men jeg ønsker nå likevel å høre om hva folk spiser, hvilke menger osv, som hadde rundt 74-76 kg som utgangspunkt og som har klart å gå ned i vekt. Ser jo at det er flere her på forumet så kan dere være så snille å dele "formelen" for vektnedgang med oss som sliter??

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat