Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-11, 11:36   #1
Puzn81
Juniormedlem
 
Puzn81 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 27
Puzn81 er på en erverdig vei
Smile

Puzns vei til ett nytt liv!!

Hoi, snart ferdi med 4 uka på lavkarbo faktisk!! Synes tiden har fløyet, å jeg koser meg med masse god mat
Nedturer og utfordringer har det jo vært, ingen tvil. Hadde en går-nesten-på-veggen-dag i går, å da helst for at jeg absolutt IKKE hadde lyst på mat og manglet inspirasjon. I dag er energien og motivasjonen tilbake

Det jeg føler er mest utfordrende med dette er faktisk å få folk rundt meg til å forstå hva det er jeg driver med og hvorfor, å DET er ikke akkurat enkelt....er ikke alle som forstår at en vil kutte ut matvarer som poteter, brød, pasta og ris, å har da STORE problemer med å ikke kritisere eller bemerke at det jeg spiser er grusomt fet mat.....
Da er det opp til meg å forklare da...sukker er kjemisk og ikke bra for kroppen, fett er ikke farlig da det er en energikilde etc etc...
I tilfeller der jeg vet vedkommende ikke kommer til å forstå noe av det jeg forklarer så sier jeg bare at jeg er insulinresitent pga sykdom, slik at jeg vil legge om kostholdet å bedre helsen min Den funker stort sett Tror jeg skal begynne å si det til de fleste som ikke vet hva dette er

For meg var denne prosessen enkel faktisk, til tross for avhengigheten av sjokolade før jeg begynte. Nå savner jeg det ikke i det heletatt, å folk kan spise søtsaker så mye de vil rundt meg uten at jeg blir frista
Livet er mye bedre for min del, å for å bli kvitt alle mageproblemene så har jeg også kuttet ut medisinen min! DET var deilig det ))) Nå har jeg sjelden luft og vondt i magen, å det er såååå deilig!!! )))
Eneste gangen jeg fikk skikkeli vondt og luftfylt mage under denne prosessen var når jeg skulle prøve sukkerfri godteri en lørdag vi skulle kose oss, så det ble det og slutt med, for SÅ ille i magen har jeg aldri vært!!

Uansett, i dag startet dagen med rester fra gårdagens middag, taco med hjemmelaget krydder og rømme, en kopp te med 5 suketter og litt fløte og ett glass vann.
Resten av dagen er jeg litt usikker på faktisk, men det ordner seg. Er fremdeles flink til å holde meg langt under 50g kh pr. dag.
Har litt problemer med å få i meg mye vann, jeg er ikke så glad i vann, men prøver så godt jeg kan.

__________________
Puzn

De sier jeg må ha tålmodighet...jeg skjønner ikke hva de snakker om...
Puzn81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Dr. Sofie Hexeberg Svar med sitat