Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-11, 00:17   #24
Opheliia
Seniormedlem

Opheliia sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Skal 10 kg ned, på 8 uker

Opprinnelig lagt inn av babydoll, her.

Du spiser jo fryktelig MYE da. Du ser jo at du er oppe i 4500 kalorier, noe som er ganske mye selv på lavkarbokosthold.

Mine råd:
- det er ikke vits å spise proteinshakes, rundstykker og nudler dersom du skal holde lavkarbo, eller gå ned i vekt.
- spis REN mat. Ikke spis skyr og fiberrik. Du kan nok også kutte ned litt på den tyrkiske yoghurten. Det er litt mye karbohydrater i det, så prøv å hold det til en liten mengde og max en gang om dagen.
-kutt generelt ned på maten, men fokuser på å ha fettkilde og grønnsaker til alle måltidene. Spis deg mett, men ikke mer.
- legg fra deg at du må spise ofte, og at du må "fylle opp med karbohydrater" etter trening. Det er ikke vits i når du spiser lavkarbo, da finner kroppen (etterhvert) påfyll gjennom fett.

Da må jeg få lov til å bare skyte inn noe... kjæresten min har et daglig kcal-inntak på 5000 kcal. Hun kan ikke ha mindre, da funker ikke kroppen hennes. Kostholdet er basert på langsomme karbohydrater/lav GI.

Hun går på x antall proteinshaker, deriblant big mass(masse masse kcal i en shake). Nå er hun ikke inni samme sporten som TS, men bodybuilding. Men jeg ser ikke helt hvorfor det er så ille å ligge på 4500 kcal HVIS vedkommende trenger det? Hun havner innenfor lavkarbo (ikke TS, men kjæresten min altså), men spiser mye mer enn hva "vi andre" gjør, langt flere måltider enn meg.

Jeg er enig i det der med å fylle opp med karbohydrater, men der freaker hun ut og sier hun MÅ faktisk ha et litt høyere inntak enn meg..

(Jeg bare lufter tanker nå, jeg kom ikke med noen fasit, jeg bare "lufter hue"..og lurer på om det faktisk ikke er heelt latterlig av TS å spise "så mye")