Sv: Redd for overgangen til ketose!
Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.
Selv om dette er veldig individuelt, så er nok sannsynligheten stor for at du ikke vil ha like sterke symptomer ved å gå inn i ketose igjen etter en dag eller to med bittelitt høyere karboinntak.
Jeg ville i hvert fall ikke latt dét være det avgjørende for om jeg hadde valgt å spise litt jordbær i ny og ne eller ikke, hvis du skjønner?
Med andre ord: Jeg tror ikke du trenger å være redd for overgangen til ketose når du bare såvidt har tråkket utenfor ketoseland vs om du hadde levd i uker/måneder på høykarbo
Det er ikke farlig å være i ketose, og overgangen kan være vrien for noen å akseptere. Tenk på hva kroppen går gjennom, da! Etter mange år med karbohydrater, så skal det noe omjustering til. Mentalt også.
Så lenge du får i deg nok fett, så takler kroppen det bedre enn om du rett og slett sulter den. Jeg kan godt, uten dårlig samvittighet, kose meg en og annen gang med 60-70 gram ferske jordbær og en dæsj fløte på. Frosne jordbær fra Eldorado inneholder 3 karbohydrater per desiliter. Tine noen slike til kjøleskaptemperatur og late som de er ferske?