Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-11, 20:49   #770
Dollsine
Gjest

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

1-1.5g pr kg kropsvekt er nok hvis man ikke er trener veldig mye - og da skal man, etter det jeg har lest, ta utgangspunkt i den vekten man vil ha som normalvektig, ikke nåværende vekt. Pass heller på å få nok fettinntak, fettfobi er den aller vanligste nybegynnerfeilen, vi har alle slitt med den

...så jeg tok noen forhåndsregler:
1. Spiste meg god og mett på forhånd
2. Tok på meg noen fine klær fra klesskapet som jeg nettopp har greid å krympe inn i, og sa til meg selv at bl. a. kaker er nettopp det som har gjort at jeg ikke har kunnet bruke de klærne på leeenge.

Jeg og har lest 1-1,5 g protein ift normalvekt og ikke nåværende.
Lure grep for bortebesøk!! Spesielt det med klærne!!

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Hvis man er inaktiv og samtidig har høyt inntak, så ser jeg for meg at det lagres. Er man i tillegg i ketose og har høyt inntak av proteiner som ikke blir fullt benyttet, ser jeg for meg at det kan forårsake platå. Min påstand, altså.

Jeg har lest at hvis en inntar mer proteiner enn hva en trenger så omdannes dette til sukker, og sukker omdannes til fett....

1) Rom var ikke bygd på en dag - hvis du hadde regnet med å gå ned 10 kg på ei uke, så kan du glemme det altså. Utålmodighet er forståelig - er også ivrig etter å få i gang et vekttap. Gi kroppen din litt tid, gå ut i naturen og nyt at du er i ketose- se for deg hvordan livet, helsen og kroppen din er om 6 måneder.

Enig med Pruttilutt her; du må smøre deg med tålmodighet. Jeg har gått ned 4 kg på 11 mndr - og tross dette holder jeg på ennå. Vekta har hoppet opp og ned rundt de 4 kg'ene hele tiden. Jeg har valgt å ha fokus på at dette er det rette for kroppen (mye bedre form, ikke oppblåst, treg mage, luft i magen osv) og veier meg bare en sjelden gang. Det er fortsatt demotiverende å se oppgang når en ønsker det motsatte; altså sluttet jeg med det. Fokus på vekta er også en måte å stoppe vektnedgang på....

60 gram frosne jordbær knust med stavmikser, hadde 1 egg i og 1 dl fløte, pisket i 1 minutt, tilsatte litt søtning og vaniljeessens. NOMS!

TAKK!!! Gleder meg allerede!!!

Bildet er dårlig, men budskapet kommer helt klart fram? Budskapet er at dette virkelig funker. Ikke gi opp!

Helledussen Pruttilutt; som du har stått på!!!! Du har ingen grunn til å bekymre deg for litt potetgull. Du har gjort en enorm jobb! Imponerende!!

Svar med sitat