Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-11, 23:50   #6
PePolly
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
PePolly er ny på veien

Sv: Inspirasjonshjelp?

Ta ut laksen fra frysern. Rasp skallet av limen din, bland det sammen med saften av limen, hvitløk og chilli. Du skriver at du har "olje", uten at jeg vet hvilken type. Men om du har feks olivenolje, ta mest av det, og om du har, en dæsj med fishsauce-olje (bare pittelitt!). Hvis ikke, så er olivenolje eller lignende alene også helt ok. Du skriver "krydder", - da gambler jeg på at du har koriander i skapet et sted. Fyr løs med koriander. Bland alt sammen i en bolle,- og vend laksen i den. Putt laksen i en ildfast form, hell resten av miksen over, smell den inn i ovnen på ca 180 grader (noen mener 200). Er laksen tint, lar jeg den stå i 7 minutter, men jeg liker den litt rosa.

Lag en salat til (du skriver "salat" så vet ikke nøyaktig hva du har), og bruk gjerne godt med vårløk, som jeg ser på listen din, i salaten.

Eventuelt en grønnsakswok, om du har ingredienser til det (du skriver at du har grønnsaker i fryseren), for det riktige "asia-følelsen". Frossne grønnsaker, vårløk,vannkastanjer, brokkoli, squash, foreksempel? Vannkastanjer er et must, om du er like glad i det som jeg er!

Det var en rett utelukkende basert på det du har i skapet ditt akkurat nå (jeg gambler på koriander, - og antar at du iallefall har olivenolje - fishsauce er bare bonus).

For at dette skal bli ENDA bedre en annen gang, anbefaler jeg at du pøser på med strimlet ingefær og fersk koriander. Serveres gjerne med en grønnsakswok, for den riktige "asia-følelsen".

Mmmmmmmmmmmmm

PePolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat