Tråd: Rabarbratid!
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-11, 09:50   #52
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Rabarbratid!

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Jeg tror kanskje en desiliter Stevia ikke var lurt. Nå har jeg lest meg opp. Host.

Oi, i alle dager er nok litt mye det ja, samme hvilken Stevia man bruker.

Jeg brukte 500 g rabarbra, 2 kraftige stilker med mynte, 1 liter vann, litt brun vanilje og 2-3 ts JBK. Til dette hadde jeg ca 1 ts av den helt rene steviaen som jeg bruker, men jeg startet ut veldig forsiktig og smakte meg frem.

Søtsmaken endrer seg jo også etter avkjøling, så det er jo kanskje bedre at det er for lite søtt også ta i litt mer etter det er avkjølt, jeg liker at det er litt syrlig. Jeg synes også når jeg smaker på ting som er søtet med stevia så smaker det ikke umiddelbart veldig søtt, men så etter en liten stund blir det voldsomt søtt. Har brent meg på det noen ganger og har derfor lært at jeg må smake, vente et minutt også avgjør om det er nok.

Jeg kjørte faktisk hele greia med stavmixer og skal man ha det som suppe så trenger man nesten ikke å jevne. Jeg hadde også litt litt JBK i slik at det ble litt tynt til å være grøt. Men konistensen ble helt fløyelsmyk og passa også til syltetøy. Så nå i helga har jeg spist det både som grøt og som syltetøy

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat