Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-11, 09:19   #5
taraquin
Medlem

Medlem siden: May 2011
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Personlig treningsprogram og kostholdsprogram

Hvorfor har du med 3 ulike brystøvelser på dag 1? 5x5 på alt blir overkill. Da ville jeg heller f.eks droppa hantelbenk og tatt 3x5 på de 2 andre om jeg var deg. Du kan jo ta skråbenk med hantler så får du med begge?
På dag 2 ville jeg tatt skulderpress foran med stang og that`s it, evt 3x5 på begge, skuldrene tåler ikke så mye trening sammenligna med bena og ryggen f.eks. Du har allerede med masse push-ups, lurt å ikke overdrive på pressøvelsene da dette lett gir belastningsskader ift skulder. Noe du med fordel også kan gjøre er å ta smale push-ups, da får du mer fokus på triceps
Et råd kan være å telle antall totale reps, du bør ha ca like mange reps på trekkøvelser (chins, nedtrekk, mark teller og) som du har på pressøvelser (skulderpress, benk osv), siden overvekt på press ofte gir belastningsskader på sikt.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat