Sv: PCOS skravletråd
Opprinnelig lagt inn av Klara, her.
Hei og velkommen hit!
Du skriver at du har diagnosen PCO, men har du også syndromet? Altså ikke bare cyster på eggstokkene, men for mye androgener etc?
Takker. 
Jeg har og har alltid hatt sjelden mens (1-5 ganger i året), jeg har sjenerende hårvekst rundt om kring på kroppen, mye kviser selv om jeg nærmer meg 30 årene med store steg, problemer med vektoppgang tross trening og "normal" kost, og ja disse cyste greiene på eggstokkene.
Tok noen prøver når jeg skulle bli gravid og jeg hadde i hvert fall da for mye mannlige hormoner i kroppen. Har ikke sjekket dette nå i etter tid.
Metformin funket veldig bra for meg med tanke på symtomene av PCO, men bivirkningene fra medisinen var hard. Løs mage hver dag, kvalm 24 timer i døgnet og ellers generelt uvell og slapp. 
Vanskelig å fungere i det vanlige liv når en føler seg slik. (jeg har fått tilbud om å gå på dei igjen, men vil helst slippe).
Jeg har nå levd en uke på lavkarbo (prøver å holde meg under 25 karbs for dagen) og jeg vil allerede spy av kjøtt, fisk, kylling, blomkål og egg.
Jeg har gått ned 2,4 kg denne uken, men det er nok 2 kg med vann. er mer spent på dei kommende ukene.
Jeg er utrooolig spent på hvordan lavkarbo vi påvirke kroppen min i det litt lengre løp. Jeg har bestemt meg for å gi det en viss tid for å se og jeg håper at fremgang vil være motiverende for akkuratt nå vil jeg bare grine for hver kake, vaffel, is, snop jeg må si nei takk til og det flere ganger for folk tar jo bare ikke et nei for et nei. 
*gi meg styrke*
Sist redigert av liquid84 : 13-06-11 kl 22:51.
|