Sv: Melding til overvektige: Begynn og løp!
Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.
Kan si meg enig med denne! HATER løping jeg! 
Jeg brukte å hate løping, mens nå elsker jeg det. Innser vel nå i ettertid at en av grunnenen til at jeg syntes det var så fælt å løpe var at jeg var overvektig og totalt ute av form.
Min personlige trener (lille skjønnasen ) sier at de aller fleste kan trene på en eller annen måte så lenge de ikke har direkte fysiske begrensinger (sykdom, handikap osv) det er bare å finne den rette treningsmetoden for den enkelte. Jeg spurte han om jogging og overvekt og han sa at han ville ikke anbefalt jogging til en overvektig person som ikke er i form, nettopp pga av diverse belastningsskader. Han anbefalte heller ellipsemaskin eller gåturer til vekta går ned og man kommer i bedre form. Selv er jeg overvektig, men er i meget bra form i følge PT.
Jeg begynte å gå før jeg kom i gang med jogginga. Jeg visste at noe måtte jeg gjøre for å komme i bedre form, så jeg begynte å gå en tur (en runde på ca 5,5-6km) og gikk så fort jeg klarte. Hadde gode sko og mesteparten av turen gikk på grusvei. Brukte pulsklokke for å ta tiden og målet var å presse tiden ned. Etterhvert begynte jeg å jogge deler av turen og nå jogger jeg mesteparten og bruker rundt 40 min, målet er å komme ned mot 35 minutt i løpet av sommer og høst. Nå elsker jeg joggeturene mine for jeg er i mitt livsform og for meg er det rene meditasjonen å gjøre dette. Hadde du kommet til meg for 2-3 år siden hadde jeg også sagt at jeg hater løping.
T
|