Vis enkelt innlegg
Gammel 14-06-11, 08:08   #28
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Melding til overvektige: Begynn og løp!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kan si meg enig med denne! HATER løping jeg!

Jeg brukte å hate løping, mens nå elsker jeg det. Innser vel nå i ettertid at en av grunnenen til at jeg syntes det var så fælt å løpe var at jeg var overvektig og totalt ute av form.

Min personlige trener (lille skjønnasen ) sier at de aller fleste kan trene på en eller annen måte så lenge de ikke har direkte fysiske begrensinger (sykdom, handikap osv) det er bare å finne den rette treningsmetoden for den enkelte. Jeg spurte han om jogging og overvekt og han sa at han ville ikke anbefalt jogging til en overvektig person som ikke er i form, nettopp pga av diverse belastningsskader. Han anbefalte heller ellipsemaskin eller gåturer til vekta går ned og man kommer i bedre form. Selv er jeg overvektig, men er i meget bra form i følge PT.

Jeg begynte å gå før jeg kom i gang med jogginga. Jeg visste at noe måtte jeg gjøre for å komme i bedre form, så jeg begynte å gå en tur (en runde på ca 5,5-6km) og gikk så fort jeg klarte. Hadde gode sko og mesteparten av turen gikk på grusvei. Brukte pulsklokke for å ta tiden og målet var å presse tiden ned. Etterhvert begynte jeg å jogge deler av turen og nå jogger jeg mesteparten og bruker rundt 40 min, målet er å komme ned mot 35 minutt i løpet av sommer og høst. Nå elsker jeg joggeturene mine for jeg er i mitt livsform og for meg er det rene meditasjonen å gjøre dette. Hadde du kommet til meg for 2-3 år siden hadde jeg også sagt at jeg hater løping.

T

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat