Sv: Skolelunsj? Ja, særlig...
Opprinnelig lagt inn av Bonus, her.
Jeg jobber som lærer og ser ikke noe feil med de påleggene som banan, brunost og syltetøy.. Men nugatti hadde jeg elegant hoppet over når de får mye godteri og sjokolade ellers..
Her er det sånn at vi ser skuespillet før de spiser godiset sitt.. Jeg er veldig for å ha en grense over hvor mye snop de kan ta med.. Jeg mener at 20 kr er mer enn nok, men de har ikke en sånn politikk her.. Så elevene tar med så mye de kan.. Og det er jeg ikke helt begeistret for..
Hver for seg er det ikke noe galt i banan, brunost og syltetøy, men når det blir eneste valgmuligheten blir jeg litt oppgitt. Kanskje mest siden jeg er vant til litt mer variasjon fra lunsjbordene til min eldste -der de har med kalkunpålegg, kokte egg, leverpostei og slikt i tillegg. Så lenge ungene får mer å velge i stiller saken litt annerledes, tenker jeg.
Hos størsta hadde de også nugatti som et alternativ det første året, men det ble slutt med det fordi ungene ikke spiste det . Derimot måtte de øke andelen kokte egg og kjøttpålegg for det var det som ble spist.
Enig med deg i at det godt kan være begrensninger på godteriet, ja. Her pleier de å bruke begrensninger, men jeg tror jeg må lese om jeg finner noen i år. Størsta påstod nemlig at de måtte ha med godterier for minst 40 kr, og det har jeg litt vondt for å tro.
|