Sv: Hvordan ser dette ut?
Opprinnelig lagt inn av Frøkendings, her.
Søren og..det var det jeg var redd for Problemet er at jeg holder meg mett på dette. Trodde ikke jeg skulle spise mer enn det kroppen ga beskjed om? Kanskje det kommer seg litt når kvalme og dårlig mage forsvinner..det er vel sånn i begynnelsen. Jeg skal bli flinkere, men jeg sliter litt med å forstå alt dette. Er ikke noen stor-spiser, så jeg orker ikke spise når jeg ikke vil ha mat
Jeg lager en omelett steikt i meieri smør med fløte, 6 egg, noen paprikastrimler, 2 cherrytomater, 5 skiver bacon, baconost og norvegia på kvelden, og dette kan fore meg gjennom hele neste dag. Trodde det var for mye....jeez
Hvordan spiste du før du begynte på lavkarbo? Det du spiser nå ansees for å være under sultegrensen. En såkallt "semi-starvation diet" (som bl.a. fetthateren Ancel Keys prøvde å bruke på sine testgrupper) har mellom 800-1200 kcal pr. dag.
Hvis du har spist utrolig lite mat før, så vil nok den fete maten virke temmelig mettende til å begynne med..... men ved å spise så få kalorier over tid kan du faktisk skade forbrenningen (og kroppen din generelt) permanent.
Jeg skjønner at det kan være vanskelig å få i seg nok når man er litt småkvalm... men prøv å øke sakte men sikkert. Jeg er nå ferdigslanka, er like høy som deg, men veier mindre enn deg. Riktignok har jeg mer muskler, men jeg har en MINIMUMSBEHOV om jeg ikke gjør noe som helst på rundt 1600 kcal om dagen. Det er bare for å vedlikeholde vitale funksjoner og for at kroppen ikke skal tære på seg selv.
Det er riktig at man sier at man skal spise når man er sulten og slutte når man er mett, men det er tydelig at din kropp er litt forvirra hvis den ikke vil ha i seg mer enn 500 kcal om dagen.
Jeg håper ikke jeg høres for krass ut her, men du må nok få i deg nesten det tredobbelte av hva du spiser nå for at kroppen din skal ha det godt.
Lykke til