Sv: Starter 1.juni - Blir du med?
Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.
Takker for svar Bente1 og Pruttilutt -
Hva betyr det i paksis da?
Mere smør? Eller hvilke mat-grupper er det jeg bør spise mere av?
Som jeg sa til Pruttilutt så er det noe mere smør enn hva jeg har lagt inn på Diett.no - fort gjort å glemme smøret i panna og på knekkebrødene (å glemme å legge det inn, ikke glemme å spise. Samme gjelder sæterrømmen som jeg prøver å ha en dæsj av på det meste)
Jeg er helt "avhengig" av svar og hjelp altså, - gjør så godt jeg kan men som fersking så er det jo kompetansen det skorter på. Beklagelig vis.
I går ble det slik, men jeg var på tur i hele går og egentlig fornøyd med at jeg holdt meg til matpakken og klarte å la være å spise noe i tillegg til den. (Kyllingfilet, champingnon og bacon stekt i smør, salat - rørt i hop og dynket i aioli):
Energi: 926
Fett: 67.33
Karbo: 1,25
Protein: 79.55
Hvis du allerede bruker mere smør og sæterrømme enn det du regner inn, så er det kanske greit å prøve å regne med det først - kanskje det ikke blir så aller værst likevel?
-Man skal egentlig ha en energiprosent på 75% fra fett, kun 20% fra proteiner. Du kan godt bruke fetere kjøtt: Kyllinglår eller hel kylling m skinn istedenfor kyllingfilet, kjøttdeig istedenfor karbonadedeig, nakkekotelleter istedenfor magert svinekjøtt, entrecot istedenfor oksefilet, grillribbe fra svin også istedenfor magert svinekjøtt, laks istedenfor torsk osv. I tillegg ekstra smør i sausen eller sammen med grønnsakene, ekstra majones eller aioli på maten, ekstra olivenolje på salaten, fløte i kaffen, følte eller sæterrømme i saus osv. Mange muligheter Prøv deg fram og se hva du liker, en skal jo kose seg med maten
Hvis du bruker noendager på å planlegge litt på forhånd, så kan du se det på diett.no, og da er det lettere å se hvor du må gjøre justeringer. Masse lykke til -Du greier dette!!
|