Tråd: 10 karb meny
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-06-11, 17:25   #6
Frøkendings
Medlem
 
Frøkendings sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: På landet :) (utenfor Bergen)
Alder: 42
Innlegg: 108
Frøkendings er på en erverdig vei

Sv: 10 karb meny

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Du... hvorfor max 10 karbohydrater? Følger du et Skaldeman-opplegg?
Nei, jeg fikk beskjed av en lege som forsker på lavkarbo om at jeg burde holde meg til det i starten for å gå ned i vekt...? Det er kun derfor jeg er streng med meg selv på karbohydratene..

Såvidt jeg har skjønt så er du ganske ny med lavkarbokosthold - så tenkte bare jeg skulle nevne at det er ikke nødvendigvis er sånn at mindre karbohydrater = større vekttap.Er det ikke?? Det er altså ingen grunn til å med vilje spise mindre enn 15-20 gram karbohydrater om dagen, med mindre du allerede har erfart at du er ekstremt sensitiv for karbohydrater og må ligge lavere.
Jeg vet bare at jeg har pcos og er insulinresistent, så minst mulig karbohydrater på meg..men kanskje du har rett og jeg kan spise opp mot 20 for dagen?..hmm..dette må jo testes ut. Kanskje jeg får mer matlyst også da! Det hadde vært flott!

På lavkarbo.no-forsiden er det en lenke til matvaretabell med karbohydrat-innhold i en rekke vanlige dagligvarer. Kanskje du burde ta en titt på den, for å få en idé om hvor mye karbohydrater det er i forskjellige ting.

Ja, det skal jeg gjøre Jeg syntes det er litt vanskelig og leite seg frem innpå her, derfor spør jeg litt mye beklager! Skal sjekke den ut med en gang!
Takk igjen for svar!

Frøkendings er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat