Sv: Ny i gamet, lurer på...
Opprinnelig lagt inn av Frøken Kolibri, her.
Ok takk for svar!hvor får man tak i den boken??tviler på de har på det lokale biblioteket her..
og så lurer jeg på,hvilken av kurene er det som bruker ketose?er det atkins..?vil gjerne finne en bok og holde meg til en type,så tror jeg det blir lettere
men forstår meg ikke så mye på hva som er forskjellen på alle..
Du får kjøpt boka på ketolyse.no f.eks, muligens andre steder på nett også. Er bare å google i vei, så dukker det vel opp en drøss alternativer.
Ketolyse er i alle fall basert på at man skal være i ketose, men man kan godt være det på Atkins også. Jeg tror ikke at Atkins baserer seg på det, der handler det, så vidt jeg veit, mer om å finne sin personlige grense for hvor mye karber man kan innta og allikevel oppnå vekttap. Man kan gå ned i vekt uten å være i ketose, og man kan stå stille selvom man er i ketose. Alt er veldig varierende.
Det anbefales at man velger seg en retning, og leser seg opp på den. Kunnskap er makt vettu, og etterhvert vil du antagelig bli såpass dreven at du kan gjøre din personlige vri på den. Skulle du eventuelt ønske å forandre filosofi/retning etter en tid, så er det jo helt åpent for det. Mange ender også opp med en "egenkomponert" variant, der de tar litt herfra og litt derfra.
Starta selv på ketolyse i høst en gang, og anbefaler gjerne det. Boka er enkel og lettlest, synes det var greit å starte med denne. Er nå mer over på LCHF, som forøvrig ikke er så veeldig ulikt, men jeg er ikke fullt så streng på karbene som da jeg fulgte ketolyse-opplegget.
|