Sv: Spør Drevon om råd vedrørende sunn sommersnacs!
Opprinnelig lagt inn av littleme, her.
Blir nok feil hvis du sier jeg ikke har prøvd røyk. Jeg har prøvd det meste som det er mulig å prøve. Jeg har bare valgt å ikke fortsette med det, for jeg har ikke tenkt å bli som de rundt meg. Jeg kunne sikkert blitt avhengig jeg også, men det har jeg ikke tenkt til.
Poenget er at all tankekraft har mye å si, og fører til kjemiske endringer i hjernen de også. Derfor mener jeg man kan overbevise seg selv og kroppen sin til litt av hvert. Og hvis man TROR(altså er overbevist) noe skal bli vondt og fælt, så blir det fort det. Jeg mener bare at placebo og nocebo er litt undervurdert 
Det er vel forskjell på "å ha prøvd røyk" og være nikotinavhengig. Som flere har postet her så er nikotin svært avhengighetsskapende, faktisk på linje med heroin. Du har klart å "ikke fortsette", ære være deg for det! Men mange klarer ikke det, og det er så innmari irriterende å få høre at det bare står på "vilje" eller "tankekraft" om man klarer å slutte eller ikke. For meg så blir det på samme måte som med overvekt - det er ikke bare "vilje" eller "tankekraft" som skal til der heller. Kanskje for noen, men ikke for alle.
|