Vis enkelt innlegg
Gammel 15-06-11, 10:03   #14
Frøkendings
Medlem
 
Frøkendings sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: På landet :) (utenfor Bergen)
Alder: 42
Innlegg: 108
Frøkendings er på en erverdig vei

Sv: Jeg MÅ ned nesten 10 kg på 10 uker - hjelp meg!

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Hm... Jeg blander ikke begrepene her..., men jeg har tydeligvis ikke så god innsikt i hva de enkelte matvarene inneholder som jeg trodd jeg hadde.. - feillære fra GR kanskje?
Jeg har alltid trodd at rent (magert) kjøtt bestod av stort sett bare proteiner?
Dvs at en torskefillet fx var like mange g protein som det var gram totalt?
men at det såklart blir anderledes om vi snakker om fet fisk eller kjøtt med en del fett på som fx svinekoteletter.

Jaja. Jeg lærer vel etterhvert lol
har registrert meg på diett.no og prøver å holde oversikt der inne i allefall, er vant til å bruke "vektklubben.no" og det er jo mye det samme konseptet, så jeg er jo vant til å føre inn i slike dagbøker. må bare venne meg til å se etter nye ting.

Jeg skjønner også at jeg må kutte ut alle de karbohydratene jeg ramset opp i innlegget over. det var et eksempel på hvor mye jeg føler at jeg trenger i løpet av en dag...

Har nå sittet og stappet i meg frokost bestående av en omelett med ost stekt i smør, med salat og stangselleri og en klatt lettrømme til dressing (hadde bare lettrømme).
Håper det er en god start...?

Husk å bruke meieri smør, seterrømme og ha en dæsj med kremfløte i omeletten! Jo mer fett, jo mer metthetsfølelse utover dagen! Drikker du kaffi kan du ta en skje cocosa i den..mye vann vann vann... Jeg gikk ned fra 77,7 kg til 71,2 kg på ca 14dager Det er veldig mye å sitte seg inn i, men en får veldig god hjelp her inne enten ved å lese eller ved svar. Det tar gjerne lengre tid å handle nå i starten da en leser bak på alle matvarer, men en lærer jo Jeg er ny på dette selv, så jeg spør og maser! Anbefaler deg også bøkene om lavkarbo som sofie hexerberg har skrevet!
Og husk at du kun skal spise deg behagelig mett (1 porsjon helst) og ikke stappmett. Eventuelt drikker du et stort glass vann før hvert måltid også..Masse lykke til!

Frøkendings er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat