Vis enkelt innlegg
Gammel 15-06-11, 11:10   #9
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gastric bypass

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Du må nok dessverre vente på lik linje med alle andre til tross for sykdommen din ja Kitt.
Det at du har diabetes betyr at du har rett til å få dekket gbp med BMI 35, men det gir ikke rett til å gå foran noen.
De som får gå foran i køen er nok bare folk med alvorlig sykdom, som f.eks hjertesykdom.
Andre tilleggssykdommer som diabetes, søvnapne og andre tilleggssykdommer er så vanlige blant overvektige at det ville blitt umulig å sortere hvem som skal få gå foran.
Hadde selv alvorlig søvnapne med over 50 pustestopp i timen med min bmi 53, men det var aldri snakk om å få gå foran.
Ventet faktisk i hele 4 år før jeg endelig fikk min vektoperasjon

Jeg er fullstendig klar over det, Dolsi, har da heller ikke sagt noe annet!
Vet dog fra vårt andre felles forum at noen faktisk "maser" seg frem i køen pga div sykdommer, blant annet diabetes!(Som faktisk kan være både invalidiserende og svært dødelig, bare så det er sagt!)

Det jeg mente var at selv om de lover behandlingsoppstart innen 12 måneder, betyr ikke det at man er ferdig operert innen den tid! Langt der i fra!

Da vi allerede er på tålegrensen ang lån pga at jeg har vært syk i 5 år, er privat operasjon utelukket. Har spurt min mor, som sitter på den store pengesekken om forskudd, men hun er så i mot GBP at der var det ikke noe å hente!

Så lenge jeg kan holde vekten sånn ca med LCHF, kan jeg godt vente en stund, jeg!