Sv: Spør Drevon om råd vedrørende sunn sommersnacs!
Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.
Det er vel forskjell på "å ha prøvd røyk" og være nikotinavhengig.
Ja, det er stort forskjell. Har jeg noen gang sagt noe annet? Dersom du leser lenger opp sier jeg at jeg ikke har noen personlig fysisk erfaring med å være avhengig av nikotin.
Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.
Men mange klarer ikke det, og det er så innmari irriterende å få høre at det bare står på "vilje" eller "tankekraft" om man klarer å slutte eller ikke. For meg så blir det på samme måte som med overvekt - det er ikke bare "vilje" eller "tankekraft" som skal til der heller. Kanskje for noen, men ikke for alle.
Jeg forstår at det er irriterende å høre for de som så gjerne vil men aldri får det til, men det jeg snakker om er at personlig overbevisning kan ha mer å si enn man skulle tro. Er en grunn til at man greier å utvikle diverse sykdommer og andre ting hvis man bare er overbevist nok om at man har det.
Akkurat det med at "feite folk er late", og "det ikke er en sykdom" og "slutt å synes synd på deg selv", og hele den regla der synes jeg i mitt tilfelle er helt greit. Fordi jeg vet det er latskap det er snakk om, og at når jeg er lei meg eller har en annen overveldende følelse så tyr jeg til noe å putte i munnen. Så for meg så er det klart latskap som er årsaken. Jeg har ingen sykdommer og har nesten aldri vært noe syk. Det er ingenting galt med meg bortsett fra at jeg er feit.
MEN jeg har full forståelse for at alle de som sliter med overvekt av en eller annen bakenforliggende medisinsk årsak selvfølgelig synes sånne kommentarer er vonde. Men fortsatt, så er poenget mitt at jeg mener placebo funker, og det var det. 

|