Sv: Gastric bypass
Opprinnelig lagt inn av Sesti, her.
Jeg tok min operasjon privat, for å slippe køen.. Jeg hadde sikkert overlevd ventinga, men da valget først var tatt så ville jeg får det overstått, så jeg kunne nyte det som er igjen av ungdomstida mi
Det er dyrt, men det var verdt det 
Samme her, selv om jeg er noen år eldre. Veldig fornøyd med at jeg har tatt operasjonen privat for litt over et år siden. Har gått ned omtrent 80% av overvekten min etter operasjonen, og hadde jeg søkt i det offentlige hadde jeg ikke vært operert enda.
Spiser fortsatt lavkarbo selv om jeg er operert, fordelen med operasjonen er at jeg ikke lenger kan sprekke og miste motivasjonen før jeg klarer å pense inn på rett spor igjen. Levde lavkarbo i flere år før operasjonen også, men tålte da svært lite karber, og føyk opp 2 kg omtrent bare jeg tenkte på å spise litt pasta, eller et kakestykke i et selskap. Måtte være utrolig streng med karbene for å klare å gå ned, og kunne ikke skeie ut i det hele tatt, og det ble etterhvert for vanskelig synes jeg. Nå spiser jeg litt karber innimellom dersom jeg ønsker det, og samler ikke like mye vann som jeg gjorde for x-antall kg siden dersom jeg spiser litt flere karber enn vanlig en dag. Regner med at det kommer av at c-peptidnivåene mine nå er omtrent helt fine, i forhold til før da de var ganske høye.
Synes absolutt operasjonen var et meget godt valg, og fokuset blir selvsagt etterhvert å klare å holde vekten og ikke gå opp igjen. For operasjonen er bare et verktøy for å gå ned i vekt, man må jobbe for å holde vekten i etterkant.
|