Vis enkelt innlegg
Gammel 15-06-11, 22:09   #995
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Det er jo tull, du er jo såååååå flink og positiv til å svare på alt! Er så gla og takknemlig for å ha deg her. Bli med oss videre vær så snill - både for vår og din egen motivasjon Vi tenger deg ialle fall!!!!

Hvis du sikter til det med proteinene, så har jeg gjort litt "research" i kveld, for jeg mente at jeg ett eller annet sted hadde lest noe av det samme du sa, og du har så absolutt ikke tatt det du sa om det fra løse lufta: I Ketolysekuren boka til Torkil står det at de fleste mennesker klarer seg fint med 20-40g proteiener om dagen, men at han allikevel anbefaler mer "for å være på den sikre siden" . På ketolyse.no forumet står det også i en tråd om proteien 0.5-1.5g proteiner pr kg kroppsvekt -Og det står presisert at det kommer an på hvor mye muskler man har og hvor mye en trener, det betyr jo feks at dette vil være veldig forskjellig for en trenende mann og en lite aktiv kvinne. Så det så: Du hadde mye mer rett enn du trodde (jaaaaa, jeg er en lesehest.....)

Please, revurder og bli med oss videre

Ja, for det var akkurat det jeg også hadde lest - men jeg leser ganske mye i forumet og abbonerer sjeldent i trådene, så det å finne tilbake er jo som å lete etter nåla. Eller flisa. For meg er det i alle fall logisk at man skal holde litt fokus også på proteinet pga. aminosyrenes egenskap til lagring, og hvis det ender opp med å gå "opp i opp", så kan det være muligens en faktor til platå. Er jeg helt på bærtur? Fettandelen skal være høy, begrenser seg hvor mye mat i alle fall jeg klarer spise så jeg skal få 100 gram fett OG 80-120 gram proteiner. Da må jeg ho øke tilsvarende på fettet til, å herregud, mange gram? Jeg må presisere at dette er min tanke og min forståelse av fordelingen.

Men tror vi skal legge den diskusjonen ned...
Har vært deppa i hele dag, igrunn. Bestemte meg når jeg leste tråden fra starten av at jeg har vært litt for plasskrevende og kanskje tatt over tråden, og det beklager jeg i så fall. Har investert en god del timer her, og har kost meg hver eneste en av dem. Jeg får tenke litt på det, gjør jo noe med ens stolthet.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat