Vis enkelt innlegg
Gammel 16-06-11, 12:07   #12
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: MUK ... Vet du hva det betyr?

Jeg bare stusser litt over dette:

Sitat:

Når du kjøper en Kebab på by'n ...hva tror du egentlig den inneholder? Pitabrød, salat, rømmedressing, mais...joda, men hva slags kjøtt er det egentlig du spiser? Har du tenkt over det? nesten all Kebab som lages i Norge er MUK.

(...) ikke tillatt å lage MUK av storfe og sau, da det kan spre sykdommer som kugalskap.

Nå vet jeg jo ikke hvilken norsk kebab det refereres til - men jeg er da rimelig sikker på at det meste av kebab her i strøket er halal - altså ikke svinekjøtt i alle fall, men som regel sau. (De fleste av dem har også alternativer med rent storfekjøtt eller kylling) ...Så jeg bare får det ikke helt til å stemme at "Nesten all kebab er laget av MUK" samtidig som det ikke er tillatt å lage MUK av sau/storfe... mulig jeg tenker helt feil?

(Og jeg spiser ofte kebab, jeg - tallerken fra gatekjøkkenet med 100% rent storfekjøtt og grønn salat... mmm)

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat