Vis enkelt innlegg
Gammel 16-06-11, 12:23   #14
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: MUK ... Vet du hva det betyr?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg bare stusser litt over dette:

Nå vet jeg jo ikke hvilken norsk kebab det refereres til - men jeg er da rimelig sikker på at det meste av kebab her i strøket er halal - altså ikke svinekjøtt i alle fall, men som regel sau. (De fleste av dem har også alternativer med rent storfekjøtt eller kylling) ...Så jeg bare får det ikke helt til å stemme at "Nesten all kebab er laget av MUK" samtidig som det ikke er tillatt å lage MUK av sau/storfe... mulig jeg tenker helt feil?

(Og jeg spiser ofte kebab, jeg - tallerken fra gatekjøkkenet med 100% rent storfekjøtt og grønn salat... mmm)

Mesteparten av den kebaben her i landet jeg har vært borti er laga av noe ekle farsegreier og ikke særlig rent kjøtt. Kebab=halal?? tror ikke alle er så nøye det gitt, så lenge de tjener penger. Har vel blitt avslørt gang på gang at de maler sammen det meste på mange kebabplasser (akkurat som "skinka" på grandiosa). Har ihverfall aldri vært borti rein lammekebab her i landet, men nå er det mange år siden jeg slutta og spise det da jeg ble fortalt av en som drei ei kebabsjappe hva de egentlig gjør.

Grunnen til at det ikke er lov å lage MUK av sau/Storfe er sykdommer. Kugalskap, scrapi og alt det der greiene setter seg i beinmargen. Selv er jeg også skeptisk til kyllingfarse ettersom de maler oppi hele kyllingskrog, er liksom ikke så glad i kyllingbein selv i oppmalt tilstand

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat